Emelie

Har du funnit det du skulle finna?
Har du fått problemen att försvinna?
Jag vet att alla orden kom som en chock
och nu finns dem bara kvar i mitt block.

Har du ens tagit i tag med det du ville,
eller tar du det med en högre promille.
Det fanns så mycket saker som vi skulle gjort.
Trodde aldrig du skulle tillbaks till din ort.

Jag vet vad du gör, och jag vet vad du tänker.
Men ingenting jag hör, och det mitt sinne sänker.
Det är bortglömt nu. Allting blev förlorat.
Det var jag och du, med drömmar jag förstorat.

Jag hade redan väntat en evighet,
tills dagen du föll ner likt en komet.
Så om jag inte orkar vänta något mer,
vet jag att du är trygg i ditt barndomskvarter.

Och jag vet att du sitter där och tänker på oss,
och önskar du hade vingar ifrån en albatross.
Men man kan inte fly, och man kan inte flyga,
för hjärtat väger bly, och tankar är dryga.

Det var ett år sen nu, det var ett år sen då.
Jag tror aldrig mer jag kommer förstå,
vad kärleken har för innebörd,
du kan kalla det ironiskt om jag blir förstörd.

Kanske är du vilsen och ensam, men möjligen fri.
Du vet vad du heter men jag kallar dig för Emelie.

Kommentarer
Postat av: B

Kan ju nästan gissa vad Emelie heter?!

Du är så duktig på att skriva hjärtat.

2010-12-01 @ 03:40:04
URL: http://heardaboutboob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0