Ensam är stark.

Jag kan inte se några underverk ifrån den jag brukade vara.
Jag kan drömma, men dem tycks aldrig bli sanna.

Kärlek är bara ett substitut för en känsla som inte finns.

Frihet är bara ett annat ord för en andra chans,
men jag kan inte få allt, för jag kommer glömma.

Jag ska försöka att omfamna mina känslor av lugn, jämlikhet och förnuft
men jag kan inte känna någonting längre.

Du är inte bra för mig.
Jag klarar mig bättre på egen hand.

Det fanns en tid då jag trodde på dig och litade på mig själv, men nu är det över.

Jag kan inte hitta svaren ifrån igår.
Jag kan inte längre nå höjdpunkten från förr.

Frihet är bara ett annat ord för en andra chans,
men jag kan inte få allt, för jag kommer glömma.

Jag ska försöka att omfamna mina känslor av lugn, jämlikhet och förnuft
men jag kan inte känna någonting längre.

Detta är ett sätt för mig att tro på friheten.
Det är bättre att vi går våra egna vägar.

Jag kan inte förklara mer än att vi var lika i beslutet.
Det finns inga frågor längre.
Jag går solo.

Frihet är bara ett annat ord för mig att få en andra chans,
men jag kan inte få allt, jag kommer glömma.

Kommentarer
Postat av: Denise

Enkel, snygg layout :) Tyvärr förstod jag inte exakt varenda mening med dikten/inlägget här ovan men det var intressant ändå tycker jag. Är kul när man inte förstår allt med en gång alltid heller. Ska bli spännande att följa dig här!

2010-01-19 @ 15:01:08
URL: http://thed.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0