Drömmar. Önskningar. Verklighet.

ord, lägger ihop ord,
till en mening, för en mening
namedroppar idéer som rinner ut i sanden
vile i min svaghet av mina jävla beslut
möten och känslor
jag hanterar med god min

när regnet nuddar marken, finns det en viss känsla i luften
ett adjö är en förmögenhet som lindrar smärta

Mina största framgångar har också varit mina motgångar
och jag kan inte klättra upp på den tunna linan som håller mig vid liv

allt jag kan göra är att sticka ut och bli den nästa

okej, jag ska bli den nästa
för allting är uppenbart när du är nykter

när drömmar kallar
då ska jag bli den första att ansluta
när önskningar blir verklighet
då kommer jag att ge mig

jag kämpar för ett svar
jag vägrar att lyda min överhand
jag får inte ens passera genom en folkmassa
jag överger platser för att finna bättre bekantskaper
jag drar en annan linje
allt mitt, är ditt

hur länge kommer jag falla
innan jag känner universum?
jag är ingenstans,
bara fast i mitten

vad hände med människorna
som brukade få tillbaks mig på jorden?

förlåt mig, far
jag lät mig själv gå

saker saknar mening när du når en viss ålder
men jag kan inte bry mig mindre
jag vänder ryggen till

när drömmar kallar
då ska jag bli den första att ansluta
när önskningar blir verklighet
då kommer jag att ge mig

drömmar kallar mig
önskiningar blir till verklighet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0