Magdalena

Jag vet inte längre varken ut eller in.
Jag blir förfärligt rädd om du berör mitt skinn.
Hur ska jag gå vidare ifrån denna apati?
Hur ska jag bli kvitt min kärleks-fobi?

Jag kan inte förstöra, det som inte finns.
Och hur jag än föröker kan jag aldrig bli din prins.
För mitt ego förvisades för längesen,
utav en som sa att hon skulle bli min vän.

Jag kan inte fly mot andra kuster.
Jag väntar på att få ersätta mina förluster.
och även om du faktiskt vet vad du vill ha.
Så kan ju inte riktigt få dig att må bra.

Jag är säker nu, men jag ångrar mig då.
Jag kommer få sota för att jag lät dig gå.
Men vänta inte, stå inte kvar.
Du kan få så mycket mer än det jag har.

För du är fri.
Du är fri, du är fri, du är fri.
Och du är bra.
Så jävla bra, jävla bra jävla bra.
Det finns inget vi.
Inget vi, inget vi, inget vi.
Det finns bara ja'.
Bara ja', bara ja'. bara jag.
Jag är den klena,
Magdalena.

Jag vet att du fångade hennes bukett.
Och jag vet att allting just nu känns rätt.
Men någon sa till mig "Sluta skriva dina dikter.
Då släpper all last, plus alla dina vikter."

Men det är dem jag har, det är dem jag är.
Det är dem som får mig att hoppas på bättre begär.
Och jag vet att det finns något större framför mig.
Men jag blundar nu, och ser inte hur det uppenbarar sig.

Jag vet att du har en verklighet.
Men jag är nog rädd för en evighet.
Jag önskar dig all lycka och kärlek, min vän
för det kommer en dag då jag inte blundar för den.

Jag är säker nu, men jag ångrar mig då.
Jag kommer få sota för att jag lät dig gå.
Men vänta inte, stå inte kvar.
Du kan få så mycket mer än det jag har.

För du är fri.
Du är fri, du är fri, du är fri.
Och du är bra.
Så jävla bra, jävla bra jävla bra.
Det finns inget vi.
Inget vi, inget vi, inget vi.
Det finns bara ja'.
Bara ja', bara ja'. bara jag.
Jag är den klena,
Magdalena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0