Jennie

En osäkerhets känsla
hos en helt annan människa?
Det var något du ville sagt,
men kortet blev aldrig lagt.

Du borde veta bättre när du såg hur det blev,
tusen av sorger och sönderrivna brev.
Situation som situation, är du samma person?
Var det något fel, eller spelar du ett spel?

Kommer du ihåg när vi såg på varann,
vi trodde då, men vår dröm blev aldrig sann.
Minns du när jag sa, blir det någonsin bra,
du bara sköt upp allting och sa: Jag ska.

Myten lever kvar, med drömmar som vi har.
Ett ovanligt dilemma men du vill inte bestämma.
Natt som dag, är du som jag?
Hinner inte stanna upp och känna om du är svag.

Det finns något mer än bara det du ser.
Det finns något mer men bara om du ber.
Du har alltid gett så mycket mer än det du får,
men aldrig brytt dig särskilt, bara saltat dina sår

Du irrar bara runt i en fantasi,
och hoppas en dag att kommer bli fri.
Du borde veta bättre om frihet vad jag vet.
Vi var två bagare men det var du som smet.

Det hoppet som jag har, lever ännu kvar.
Hoppet om tillit, kärlek och sorg.
Nu är du borta, jag vet inte var.
Och jag är ensam nu i hela Göteborg.

© kognition. - 2010 - R. Ekelund, D. Elmnäs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0