God Jul?

Det är stjärnor i natten, det är stjärnor på marken.
Det är stjärnor som följer min promenad genom parken.
Jag sjunger genom träden och ekon i natten.
Jag sjunger för skogen och jag jag sjunger för katten.
Jag vandrar genom kyla, jag vandrar genom snö.
Jag vandrar längs vägar, andas in dess miljö.

Decembers anda klingar hos många.
Men bara hos mig är alla nätter lika långa.
Så jag vandrar in i stugan hos min familj.
Det luktar glögg och knäck, med viss doft av vanilj.

Här glömmer vi allt för bara en stund.
Här ifrån fortsätter vi bygga på en grund.
Här samlas vi och skrattar av glädje och av lycka.
Här är vi trygga och tysta, vad vi än må tycka.
Det är det här som för oss nära i ett ensamt ekorrhjul.
Bland många vänner och kära för nu är det jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0