Du

"Jag fick peta på kärlek men jag brände mitt finger,
och hur jag mår nu, är ändå inget hinder.
Dessa rim och dessa ord är vad jag lärde av dig.
Du är en fantastisk människa, men bara inte gjord för mig.

Jag stammar på orden för det känns inte så lätt,
du var nog det vackraste på jorden som jag sett,
Skulle ge dig allt, om du bara sa ja.
Skulle glömma allt, som inte var du och ja'.

När jag ser dina ögon, viker sig min själ.
Jag vill ge dig en kyss, men det blir ett farväl.
Jag vill ta del av ditt hjärta, men du har ingen plats för mig där,
för det har ej slutat smärta, sen den förra du höll kär.

Och jag står här i tunneln och jag väntar på dig,
för en dag ska du fatta att jag ska vara din tjej.
Jag kommer inte dränka mig i tårar och vatten,
för jag vet att jag är den eftersökta skatten.

Allting vi har. Ska du slänga det åt skogen?
Bara för att en visade sig vara omogen.
Jag är bättre än dom, jag skriker åt dig: "Kom".
Du kommer förändras, allt-efter-som.

Jag kommer inte ställa mig i vägen,
även om jag har en tendens till att va' trägen.
Du gör som du vill, och du gör som du säger,
men jag är den bästa bland alla "dina" tjejer.

Och jag vet det nu, jag fattar nog allt.
Jag hör nog hemma där det är ensamt och kallt.
Men jag är tillbaka. Jag är tillbaks i stan.
Jag ska smaka på allt som inte var din plan.

Mina lögner var trevligare än sanningen,
men jag saknar hela bemanningen.
och när jag vaknar, är det dig jag saknar.
Jag tittar skarpt upp och jag vaknar.

För vem bryr sig om det är så här,
du är mig kär även om vi är isär.
och vad som än händer hoppas jag du vet,
att du kommer alltid vara min evighet."

© kogntion. (R. Ekelund) m.fl. -2010-

Kommentarer
Postat av: B

Några saker var ju bättre än andra ;)

2010-12-31 @ 13:18:04
Postat av: Emma

Hej. Skriver du själv eller är de avskrivet av nån annan ? :P

2011-01-01 @ 18:06:09
URL: http://fukkinglife.blogg.se/
Postat av: kognition.

Hej, Emma.

Jag skriver allting själv. Dock är den här texten i hopskriven och modifierad utifrån "kärleksbrev".

2011-01-01 @ 18:46:51
Postat av: Emma

Sv: okej, dom är fett bra :)

2011-01-01 @ 19:21:32
URL: http://fukkinglife.blogg.se/
Postat av: kognition.

Tack så mycket. Verkligen.

2011-01-01 @ 20:20:57
Postat av: Jenny

Duktigt rimmat!



Vackert!

2011-01-03 @ 10:12:54
URL: http://omjagfickdromma.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fina texter och bra rim! =)

2011-01-09 @ 15:12:59
URL: http://malinaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0