Louise

Är allting förändrat nu?
Eller gick ditt hjärta itu?
Jag såg dig på håll,
när du förlorade all kontroll?
Du sa att du kände dig avliden,
men du bedrog mig under tiden.

Du sa: "Jag måste bort.
Jag måste sticka. Ingen frågesport."
Men jag vet vad det handlade om,
det var dina känslor som hade bråttom.

För du var olyckligt kär i någon annan än jag.
Och hittade orsaker att gömma det för mig.
Du hade ingen aning om att allt fick ett bakslag.
Jag ska fanimej aldrig mer älska dig.

Försvinn, bara gå!
Ställ dig på andra sidan om min järnridå.
Du trodde du var oskyldig och smart.
Men jag såg det redan ifrån början, så jävla uppenbart.

Var det någon tänke som du vill förmedla?
Var det någon sorts känsla du ville planera?
För fan, skit i mig.
Det är ju faktiskt så jävla mycket mer synd om dig.

Eller för han som tyckte att allting var okej.

Du har för alltid och kommer alltid vara förljugen.
Dörren är låst nu, du kommer aldrig mer tillbaka.
Hur känns det nu att vara ensam och utflugen?
Låt din egen självkänsla väl smaka.

Den här låten är inte till dig.
Jag tänker inte ge dig något mer ifrån mig.
Nej, den här låten är för dom.
Som träffar dig någongång och säger "Kom".

Nu har du bara ännu mer att förlora.
Stämpeln i pannan på dig, säger "Hora".
Åh, jag må verka hård, men fan så jävla rättvis.
Fy fan för dig och din gris, Louise.

För mig är du död.
Och jag, jag kommer finna glöd,
För jag är alldeles för snäll.
och jag är romantisk och speciell.
Jag tänker skaffa någon som älskar mig just nu.
Och som älskar mig för evigt och inte är som du.
För jag är här nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0