Monolog

Jag är paranoid, labil, frigid.
Jag är svinig, grinig, kallsinnig.
Jag är dum, stum, mitt i ett fosterstadium.

Jag tror mer på kärlek än på relationer.
Jag erkänner mina kapitulationer.
Jag är absurd och amorfisk,
definitiv och sporadisk.
Tankspridd och enigmatisk

Jag är ynklig och eländig.
Säregen och ofullständig.
Liberal och katastrofal.
Jag har inget livsideal.

Jag är föråldrad och envis.
Jag har signerat mitt dödsbevis.
Jag är paradoxal och fjäskig.
Klyschig och läskig.

Jag är ett virulent virus,
som smittar vid beröring.
Jag smittar dig direkt,
utan minsta förklaring.

Jag är allt du hatar att jag är,
svag och imaginär.
Jag är allt du önskar att jag var,
blodad och cerebral.

Jag lider av DAMP och svamp.
Jag är bipolär, schizofren och har ständig skrivkramp.
Jag har amnesi och hypokondri
Jag har alla sypmtom om mani.
Jag är suicid och alkolist.
Jag är en falsk fundamentalist.

Jag gråter av glädje och skrattar av sorg.
Jag är den största idioten i Göteborg.
Jag är en analytiker utan like,
Jag låser ständing in mitt psyke.

Jag är en infernatiskt idiot.
Kommer aldrig bli någon ledamot.
Jag är formbar och pinsam,
Deppresiv? Jajjemänsan!

Jag låter ingen komma nära.
För jag har ingenting mer att lära.
Jag tänker mer än jag pratar.
Men älskar mer än jag hatar.

Men jag har alltid varit ärlig och du vet vem jag är.
Jag har ingen namn utan är "den där".
Men detta är bara min ord.
Nu har jag lagt dem för dig, på mitt bord.

Jag kanske är en lögnare så öppnar dina ögon så kommer du att se.
Vad jag faktiskt egentligen é.

Kommentarer
Postat av: Denise

Det här var riktigt bra, läskigt bra! Nästan som om man läst det hos någon riktig författare. Du är grym Roy. Men jag hoppas inte du skrev om dig själv utan att du tagit till fantasin. Kram

2010-02-18 @ 07:34:34
URL: http://thed.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0