Alice

Snälla, Alice, var här
Jag är så trött på denna sfär
Som gräver i mig, som gräver i dig
Som får oss att vara något vi inte är

Snälla, var här inatt
Du är en gudomlig skatt
Du är allt jag besegrat och vunnit
Du är allt jag lovat och svurit

Den tillfällighet att allting bara brast,
Är långt borta, precis som en koltrast
Min säng är liten men den rymmer lite sömn.
Låt oss gå vilse i varandras dröm.

Aldrig mera, jag svär aldrig mera
Kommer jag låta dig emigrera
Hädanefter kommer jag bara charmera
Allt du har och allt vi är
Blir till en gigantisk gratis-affär

Så, Alice, låt det allra sista kortet ligga
Vi blir en och jag bjuder på middag
Att vi träffades av en slump, är oerhört skumt
Men att det är du och jag är sällan dumt

Räck mig din hand och jag släpper dig aldrig
Vi är ämnade för varann, vi är bättre än krig
Aldrig mer behöver någon av oss ta strid.

Du föll för min charm, och somna på min arm
Vi är och förblir,
Mer än vi vann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0