Alice väljer?

Alice, världen har blivit galen,
trots att spegeln skiftar
och att reflektionen är en skugga.

Vi är dem enda som inte kan finna ro.
Vi kan inte hantera det som vi aldrig ger efter för.

Du har inte tid,
jag har inte tid.
Vi dödar bara varandras tid.

Du är hemma,
när jag är borta,
men jag finner inga ord,
när du besvarar mina tankar.

Bäst att vi bryter vårat band,
för mina känslor står mig upp i halsen.

Vi kommer att vara fria.
Men jag kommer alltid vara den som älskar dig.

Vi måste skära bort trådarna,
kapa av hörnen.
Vi måste falla, för att nå ljuset.
Men jag är blind,
efter ljuset jag redan sett i dina ögon
Och mitt i kaoset,
är det fortfarande någonting som glimmar.

Vill du bli min,
och tjäna ett syfte?
Eller vill du följa ledarn,
och vara skadad av perfektion?

Snälla, bli min!
Även om tiden är knapp och itne räcker till.
Jag ska visa dig hur det är,
att vara betydligt mycket mer än bara värdelös.
Mer än statistik,
mer än något bra att bli av med.
Mer än retorik,
Mer än känslor,
mer än tankar.

Undermåliga, ensamma produkter som du och jag,
förtjänar ett syfte.

Låt oss gå vilse,
ifrån allt vi vet.
Låt oss gå vilse,
i varandra, för alltid.
Låt oss gå vilse.
Låt oss gå vilse.

Fortsätt kämpa för allt du känner till,
eller gå vilse i skogen och hitta nya väger.

Snälla, Alice.
Välj.

Kommentarer
Postat av: Saidcarmen

Looking for information and found it at this great site. You have an outstanding good and well structured site. I have been looking for sites like this for a long time. Keep up the outstanding work and thank you.

2011-03-31 @ 12:00:41
URL: http://saidcarmen.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0